Presentationsångest

Presentationsångest är något som man egentligen själv bygger upp. När man har höga förväntningar på sig själv så antar de som är runt omkring en att man kan nå alla de förväntningarna. Jag har nog aldrig själv haft någon presentationsångest då jag lärde mig tidigt att hålla mina mål för mig själv och sätta mål som jag själv känner är rimliga för mig.
Men samtidigt tror jag man presterar bäst då man sitter i den sitsen. Med folk som tror att man kan bättre. För då vill man ju nå bättre och nå de målen. Men med för mycket sådan press så kan man även må dåligt och i slutändan ignorera allt och inte längre bry sig.
Att när man säger att man fick ett visst betyg eller ett resultat och någon säger "fick du bara det". Det är då man känner sig misslyckad och otillräcklig och är det någon gång då jag känner presentationsångest är det då. För då vill man på nästa prov/uppsats visa att man kan bättre än det man fick.
Men vare sig man får ett E eller ett A med eller utan någon som tror att man ska prestera bra så är det viktigaste att man är nöjd med det själv och att presentationsångest bara är något som jag egentligen inte tycker borde finnas.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0