Prestationsångestj

Tjenixen! Hoppas ni mår bra! :)
Prestationsångest är en utav sakerna jag ibland lider av. Det är så jobbigt att alltid ha den där tanken i hjärnan att man måste prestera bra för att kunna få bra betyg och kunna komma in på ett gymnasium. Nu så måste man ju typ ha minst C i alla ämnen för att komma in på ett gymnasium man önskar och vill gå på. Vissa får till och med sämre betyg än vad de förtjänar på grund av att vissa i klassen inte är tysta, vilket är sjukt orättvist. Man blir stressad i skolan om man bara har tanken att man måste prestera bra och få bra betyg. Man börjar hata skolan för att man bara måste stressa och vara duktig i allt. Själv gillade jag skolan när jag var mindre, men inte längre, nej. I fyran och femman var jag bra och duktig på det mesta, men nu blir det bara stressigare och stressigare..
Man hinner knappt med sitt privatliv för att man måste sitta och plugga ihjäl sig och så ska det verkligen inte vara. Det har blivit så sjukt mycket stress på oss ungdomar, vilket leder att man inte mår bra varken psysikt eller fysiskt. Prestationsångest är något man inte ska behöva uppleva. /Cassie



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0