Veckans Tema - Stress

Stress är någon som stort säga alla upplever, vissa kan påverkas mer och vissa mindre, stress enligt mig kan komma upp i skolan, vardagligen hemma eller när man är inne på mobilen. Det kan vara delvis att man har det jobbigt hemma eller något annat då man kan känna sig otrygg, den stress som jag känner igen mig mest i kan vara när man är i skolan där allt oftast händer. I skolan ska man såklart känna sig trygg, man ska ha bra vänner, det ska vara bra mat och bra lärare som alltid bara ska finnas där och kunna hjälpa en.
 
Läxor och inlämmningar tycker jag upplevs som det jobbigaste då man får väldigt mycket som ska bli klart på en ganska kort tid, då man behöver komma på egna strategier för att kunna utföra uppgifterna. Stress kan dock också bero på att man kanske oroar sig för mycket om allt som händer runt omkring hela tiden då det kan medge ticks som gör att man upprepar en speciell rörelse hela tiden, ganska jobbigt för dom som faktiskt har det då det är vääldigt jobbigt att få bort det när det fastnat.
 
xx Ganska kort text men hoppas det går bra ändå, Frida😄



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0