sexism och normer

Hej. Jag är inte riktigt haj på dehär ämnet och vet inte riktigt vad jag ska skriva men vi ger det ett försök!

Att man idag inte kan gå ut för "lättklätt" utan att riskera att bli utsatt för något, att man inte kan säga som man tycker och tänker utan att folk ska döma en... de är samhället 2015. :)

I dagens samhälle ska man "passa in" och folk börjar ändra sig för att "passa in" ! Jag tycker själv det är helt vansinnigt! Ska man bli mobbad och få hat för att man gillar en speciell kändis,för att man träffar dom? Är de okej ?
Ska man bli mobbad för att man vågar stå för vem man är och för hur man ser ut ?
Ska man inte få umgås med vem/vilka man vill utan att bli dömd?

Man skulle kunna fortsätta i timmar att bara tänka ut alla frågor!

De jag vill komma fram till är att alla är olika och man ska få säga som man tycker och tänker. Man ska vara sig själv och inte bluffa fram någon annan för att "passa in" !

Har ni några åsikter eller något så är de bara att skriva en kommentar!
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0