Skolan

Skolan kan vara jobbig, rolig, bra och sjukt tråkig. Varför går vi i skolan då? 
En fråga alla har ställt sig och ändå vet svaret eftersom det är så simpelt. 

Skolan för mig är rolig och för mig går det väldigt lätt i skolan. Men vissa dagar vill man bara gå och sova eller låtsas vara sjuk för att skolan bara känns som ett rent h-vete.

Dessa tips är då för de dagar som skolan känns jobbig, tråkig och helt enkelt som ett helsike:

1. Pynta mapparna/ böckerna med fina bokpapper! Detta underlättar faktist väldigt mycket eftersom du får en fin mapp/bok och det lilla extra kan göra din dag ännu lite bättre

2. Hålla rent efter sig! Detta är något som gör att man helt enkelt slipper göra något åt det smutsiga skåpet! Det blir bättre om du tillexempel har ordning och reda i skåpet för att underlätta dina tankar om hur tråkigt/ smutsigt ditt skåp är.

3. "Det blir inte roligare än vad man gör det till". Detta citat är bra eftersom det är sant! Är du sur och grinig mot dina vänner så är det rätt självklart att du får en sur blick tillbaka. Så var glad, le och du sprider en glad stämning i klassen!

Så detta var rätt dåligt skrivet utav mig men jag har bara inte orken att skriva särskilt bra❤️ 

Ha det bra! kram Clara



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0