Att räcka till

Att räcka till... Det är väl som att duga åt någon? Sök på "räcka till" på google och det första som kommer fram är "att duga". När man ska räcka till måste man ha något att kunna räcka till åt. 

Detta låter krångligt men tänk dig en kaka. Du har fem vänner att dela denna kaka med men om du inte har några vänner så finns det ingen att dela kakan med! Då behöver inte kakan räcka till åt de fem extra vännerna. 

När jag upplever att jag inte räcker till åt alla mina vänner, föräldrar, syskon eller att tiden inte räcker till för allt jag måste göra så har jag en grej som alltid funkar. Jag sätter mig ner med papper, penna och mina tankar för att rensa dem, eftersom det oftast är det som inte räcker till. Mina tankar alltså. 

Så ett tips är alltså att skriva ner tankarna eller ett schema om hur du ska göra för att kunna räcka till. 

KRAM Clara



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0