Att vara kär

Kärlek, för mig är kärlek ett väldigt svårt tema då jag aldrig varit riktigt kär i någon. Visst jag kanske har haft känslor för någon men jag skulle nog aldrig kunna säga att jag varit kär. Att vara kär är en av de bästa känslorna. det är som att svävar på de där rosa molnen. Låter kanske väldigt klyshigt men tro mig det är så det är.
Man är överlycklig och det finns ingen som kan göra en på dåligt humör. och man kan inte sluta le. Allt man bryr sig om är just den där personen, perosnen som får en att må så enromt bra. Man blir helt varm i kroppen och utan personen känner man sig tom och dyster. Personen som är dina höjdpunkter varje dag och så fort du får ett sms från personen ler du ett fånigt leende som ingen annan fattar förutom de som haft den där känslan. Känslan att vara kär. Känslan att det är ni två mot världen. Vem vill inte någon gång känna den känslan?
 
När du är kär ger du bort en liten bit av ditt hjärta till den personen. Men om det tar slut eller personen inte visar samma känslor får du inte tillbaka den biten du gav honom/henne. Därför känns de tomt då personen tagit en del av ditt hjärta. Och för att fylla upp det där tomma hålet i ditt hjärta behöver man fylla upp det med det man lämnade ifrån. För att få tillbaka den biten är att träffa någon som man känner det där speciella bandet med. Som får dig att må så där bra igen. Och då sakta men säkert kommer ditt hjärta börja läka igen.
 
Kärlek, Att vara där uppe bland molnen är det bästa känslan man kan ha i kroppen. Men inom kärlek kan även det där tomma hålet skapas och det hålet ger en bland den värsta känslan man kan få i kroppen. Känslan sätter sig inte bara i huvudet utan allt runt omkring en känns jobbigt och tungt.

Kärlek är en av de starkaste känslorna vi människor kan känna. En känsla man skall våga ge sig in på men aldrig leka med den på någon annans bekostnad.
 
- Elin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0