Att döma förtidigt

Hej!
Idag tänkte jag skriva lite om att vara ensam och att inte ha någon att prata med, speciellt för skolelever.
Idag är det många elever som inte har några kompisar för att vissa dömer alldeles för tidigt, det tar faktiskt bara 7 sekunder att döma någon. '
Att känna sej ensam och inte ha någon att prata md kan vara jobbigt, men jobbigast av allt är när man inte ens har föräldrar, kompisar eller absolut INGEN att prata md när det krisar.
Folk nu för tiden är alldeles för dömande, skulle vi vara mer som hundar skulle samhället se ut på ett helt annat sätt.
Jag har vart med om mycket bråk med tjejerna i min klass, men ändå tog jag mej nu modet att be om förlåtelse och säga vad jag påriktigt tycker om dom.
Jag har två väldigt viktiga tips till dej som är ensam:
  • Prata med någon, en förälder, en lärare, en kurator, vem som helst du känner att du kan lita på.
  • Ta dej modet att prata med någon i klassen och säga vad du tycker (BARA SNÄLLA SAKER; ANNARS HJÄLPER DET INTE)

Sen så finns vi jag alltid och vill hjälpa er, då kan ni kontakta mej på vår Instagram @daretostandoutgirls eller min privata Instagram, om det är akut @typadelaa

XoXo Adela

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0