Elin Eriksson

Vem är jag?
Jag är Elin. Är en sjutton årig tjej som går andra året på gymnasiet och läser Handels- och administrationsprogrammet och bor i en liten ort utanför Borås. Förutom att gå i gymnasiet lägger jag ned mycket tid på att spela innebandy. Mina föräldrar är har varit skilda sen jag var tre år gammal så bor på två ställen kan man säga. Har även en storasyster som jag står riktigt nära. Sen får jag inte heller glömma min lilla dvärghamster Nala.
Annars är jag väll som vilken vanlig sjuttonåring som helst, lägger alldeles för mycket tid framför datorn och på alla möjliga sociala medier.
 
Varför ville jag starta/ vara med på denna sidan?
Jag är då personen som kom på denna idén och rätt fort var det fler än bara jag som tyckte det var en bra ide så vi är fyra tjejer sammanlagt här. Men varför jag ville starta denna sidan var för att jag är trött på alla ideal och allt skit som händer och att inget vågar snacka om det. Speciellt mellan dagens ungdommar säger man gärna ett och annat utan att någon reaktion skrevs om det och det är det jag är trött på. Trött på att folk ska bli nedtrampade på utananledning. Trött på att alla inte har samma röst i samhället och inte samma röst att få uttrycka sin åsikt. Sedan också att människor skall förstå att alla ideal är bara ideal och att det är inget man måste leva efter. Att vara sig själv är det idealet man skall sträva efter och att man som person är tillräcklig hur man än är och vad man än gör.
 
Vad kommer jag skriva mest om?
Oj, jag är nog en allskrivare. Jag kommer skriva om allt möjligt. Är en person som alltid har alldeles för mycket åsikter i mitt huvud och här är ett sätt där jag kommer kunna få ut dem. Kommer skriva om saker jag ser på dagarna som jag tycker är fel eller rätt. Om de sjuka ideal som finns i samhället och även om det som händer på nätet. På alla sociala medier.
- Elin

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0