Ideal: idioti om utseende

Hej! Jag vet inte var jag ska börja om det här med ideal. Vi kan ju redan nu konstatera att det är hemskt, idiotiskt och dumt.
Vad är ett ideal?
Ett ideal är en idé om det perfekta tillståndet. Det är alltså någon som har hittat på allt ihop. Men varför bryr sig så många människor om hur de ser ut? Jo för att samhället pressar dem. Allt är egentligen ett ända stort grupptryck! Ett grupptryck om hur man ska se ut. 
 
Jag kan se 10 åriga tjejer i 3:an som sminkar sig med onödig kosmetika som jag aldrig ens har haft i ansiktet. När jag gick i trean lekte jag säkert fortfarande med dockor och gosedjur. Vet ni vad skillnaden är? Jag hade roligt! Något som så många tjejer har glömt! Något så uppenbart borde det väl finnas mer av? Tror ni dom som är så utseendefixerade har lika roligt som jag och mina vänner hade när vi var mindre? Nej det tror faktist inte jag och därför bryr jag mig inte så mycket om mitt utseende. Jag som är 13 år kan fortfarande tycka att det är jättekul att ta på sig överdragsbyxor och gå ut att åka pulka. Jag kan fortfarande tycka att leka i skogen kan vara jättekul, så länge jag har det roligt! 
 
Så ni som sminkar er här får ni något att reflektera över: Tycker ni att ni har det roligare när ni sminkar er och bryr er om att vara fina till vardag, än att vara ute i snön och leka? 
 Kram Clara



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0