Kvinnor

Jag tänkte nu, precis som Elin, skriva om kvinnor och kvinnorsrätt. Fast jag tänkte skriva om kvinnor och flickors rätt i andra länder, som tex. Saudiarbien och Inden. Varför jag tog just de länderna, är eftersom att jag har läst och skrivit om det på SO lektionerna :) 
I Saudiarabien får inte flickor ens prata med pojkar (förutom bröder och pappa),  alltså det är seriöst helt sjukt tycker jag. Flickor får inte ens samma skoltjänst! Medan pojkarna får fortsätta plugga i högre skolor som tex. Univeristet så får kvinnorna vara hemma i hushållet! Och det här med att folk tycker att kvinnor inte är lika mycket värda som män, det är seriöst helt sjukt! När ska alla fatta att de länder som har det såhär måste verkligen ge kvinnor samma skoltjänst! 
I Indien är det till och med såhär att man får inte ens bestämma själv vem man ska gifta sig med! Der har dina föräldrar redan bestämt åt dig. Men i Indien får man iallafall prata och leka med killar, men de tycker fortfarande att män är mer värda! Alltså herregud, det är ju förfan (ursäkta språket) vi kvinnor som gör att alla människor finns! Vi bär de i våra magar in 9 månader och sedan föder vi de! 
Det jag ville komma fram till med denna texten är att: 
ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA! -oavsett kön, hudfärg, ursprung eller religion. /Cassie



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0