Utseendet, varför är det i fokus?

Jag har tänkt på en sak, hur många Instagram-konton finns det igentligen där folk vill att mobbningen ska sluta? Väldigt mångaoch ändå så är mer än hälften av Sveriges ungdommar hur hämska som hälst, mobbar, fryser ut, dömmer osv. Det är hemskt.
Idag så går många personer till skolan med en klump i magen och vet inte vad dom ska göra mot de, de vet inte om de kommer komma hem hel, eller behöva åka till sjukhuset. De vet inte om de kommer orka leva mer. Det är vardagför vissa. I alla klasser är det någon som inte har någon som hen kan prata med utan att bli dömd, eller iallafall i de flesta klasser.
Om du är lite större, lite smalare, inte de ideala som folk tkr så kan du bli dömd. Det är sådant som vi vill få stopp på, vill man lära känna en person kan man, man måste bara visa att man inte dömer.
Jag tror att om du blir dömd för hur du ser ut, är det för att personen som dömmer dig vet att hen aldrig kommer få någon lika fin som dig/aldrik kommer bli lika fin som dig.
Idag så är det mycket hat kring feminister och att vissa tror att om man är feminist så tycker man mer om tjejer, men så är det intealls, en feminist är en person som tycker att om en kille bär en sten på 50 kg, och en tjej gör det ska de få lika mkt för det. Så ser det tyvärr inte ut idag, nu får man om man har bröst mycket mindre än en kille (ursäkta språket) och det är det man vill få bort om man är en feminist.
Själv hade jag redan från början tyckt såhär, så det var inte något nytt för mig när folk började prata om det. Ett förslag jag har är att lyssna på **flawless med Beyonce, den är sjukt bra och har en jättefin text i mitten där en person pratar.
 
XoXo Adela



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0