Stress

Stress är nånting jag tror alla har varit med om nån gång i ens liv. Stress kan uppstå pga en massa olika anledningar t ex. Skolan, läxor osv. Jag själv blir stressad över att jag vill visa mig så bra som möjligt på prov, läxförhör mm. Och det är nånting jag kan må riktigt dåligt för. Skolan är viktig och man måste koncentrera sig och lära sig för att det ska gå så bra som möjligt i framtiden men bara för det behöver du inte stressa ihjäl dig. Om du göra ditt bästa och försöker göra tid till allting så behöver det inte bli så stressigt. Jag vet att det är en sak som typ alla säger men det är sant. Men för att göra det lite lättare om du har allting först men fortfarande känner dig stressad, ta dig tid med dig själv och unna dig en dag som du bara kan vila och ta det lungt. Jag har själv fullt upp med skolan och med matcher på helgerna men nån dag som jag inte har match så brukar jag bara ligga hemma och vila, utan att behöva tänka på allt som har med skolan och göra. Så mitt tips om du vill försöka förminska stressen om du har fullt upp på helgerna är att ta en dag och tänka på dig själv, gör det du vill göra och gör det. / Ida~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

daretostandout.blogg.se

4 tjejer som bloggar 4 dagar i veckan! Vill du vara med? Bara att kontakta oss via kommentars fältet!

RSS 2.0